torsdag 13 november 2008

Välfunnen genrebeteckning

Apropå vilken genre jag egentligen skriver i... Idag kallade en av mina betaläsare det för "humoristisk queererotisk kiosklitteratur för akademiker". Då blev jag glad och rörd, men också litet nervös över säljbarheten för en så begränsad målgrupp. Men det är väl bara att skicka det bästa jag förmår till förlag och se. Förresten kan väl Carina Burmans historiska deckare kallas något liknande, och de säljer ju uppenbarligen. Fast hon har förstås redan gjort sig ett namn, plus att hon är smart nog att väva in den ack så populära deckarintrigen i sin lärda historiska pastisch. Om jag själv ska göra ett försök att klassificera "Kalla mig Charlie!" som något får det bli "en sexig sprakfåleroman för tvåtusentalet".

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Stella!

Long time no see =)

Jag har publicerat min bok själv nu på vulkan.se, tänkte ifall du tyckte det var intressant. Lite spänning, dramatik, kärlek och romatik. Har dock inte slutat leta efter bolag men det är kul under tiden.
Tyvärr kostar den en del men det är nästan bara tryckkostnad, jag tjänar typ ingenting på den men det är inte det som är det viktiga i nuläget, jag skriver för att jag vill skriva och att andra ska ta del av det.

Här kommer länken:
https://www.vulkan.se/Resultat.aspx

sök via länken eller via namnet på den (många om och män!) man behöver inte skriva hela namnet.

Kram Emma

Stella Sandberg sa...

Hej Emma! Jag hittar inte boken på Vulkan?
Jag har tittat runt litet efter förlag som kan tänkas motsvara Harlequin - har du testat Schibsted, Damm, Bra böcker, Lind & co...? Jag ska i alla fall skicka manuset Harlequin var intresserade av dit när jag har bearbetat det och fått upp det i något som mer liknar normal romanlängd.
Hur gick det med följetongstävlingen, skickade du något? Själv väntar jag med spänning på resultatet...