onsdag 5 november 2008

Korka upp champagnen!

För nu har jag avslutat version 2 av "Kalla mig Charlie!". Den stannade på dryga 106 000 ord, men det kommer nog att gå ned lite igen efter att den har gått en vända till mina betaläsare och jag har rensat bort en del överflödigheter, särskilt i de första kapitlen som borde vara rappa. Å andra sidan kanske jag får utarbeta upplösningen litet mer, för den går i ett väldigt snabbt tempo. Nu är jag väldigt glad och samtidigt litet ledsen över att inte få umgås så intensivt med mina karaktärer längre.

4 kommentarer:

Bobbi sa...

Tjohoo grattis! Känner precis igen vemodigheten över att inte få vara med karaktärerna lika mycket, blandat med den sköna känslan av att ha uppnått ett mål! :)

Stella Sandberg sa...

Tack! Än så länge är jag mest glad, men jag tror det kommer börja kännas tomt när jag reflexmässigt tänker att jag borde skriva litet och inser att jag har skrivit klart... Känner mig inte "färdig" med karaktärerna eller romanuniversumet, men historien känns väldigt "färdig", den ska sluta just där den slutar. Men det är väl alltid genomläsning och bearbetning kvar...

Johanna Wistrand sa...

Grattis!

Stella Sandberg sa...

Tack Johanna! :)